Pengedar Sah Shaklee SID 1073251

Pengedar Sah Shaklee SID 1073251
Sms@Wassap 0178841882

Pengedar Sah Shaklee SID 1073251

Pengedar Sah Shaklee SID 1073251
Sms@Wassap 0178841882

Pengedar Sah Shaklee SID 1073251

Pengedar Sah Shaklee SID 1073251
Sms@Wassap 0178841882

Wednesday, January 18, 2012

Cinta, Sayang, Benci, Takut...

Bila difikirkan, direnung2, ditimbang2, kita memang takkan dapat bezakan antara 4 perkara tu kan? Kenapa agak2nya? Selagi nyawa dikandung badan, perasaan2 tersebut akan silih berganti dalam diri kita.

Saya tak pernah meneliti perkara2 seperti ini, tetapi melihat kisah masyarakat sekeliling yang berbagai ragam saban hari telah membuatkan saya terfikir, memang takde yang kekal dalam dunia, yang abadi hanyalah di kampung akhirat nanti, tetapi semasa hidup ni, alangkah malangnya manusia2 di luar sana yang tak pandai menilai erti dan harga sebuah cinta, makna sayang kerana senantiasa dibelenggu rasa benci dan takut.

Saya akan senantiasa mencinta kerana saya ingin dicintai, saya akan melimpahkan segala rasa sayang saya kerana saya ingin disayangi, kerana saya percaya, what you give, you get back.

Akan saya cuba buang jauh2 rasa benci kerana ia hanya akan merugikan saya. Dan perasaan takut, akan saya simpan kerana saya takut dengan Allah swt.

Benar atau tidak apa yang saya coretkan ini, mari, kita sama2 fikirkan...

Sehingga di lain coretan, salam bahagia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...